Виховна робота





Позакласний захід-тренінг

«Про своє здоров’я дбай, а шкідливих звичок уникай»
Тема: «Про своє здоров’я дбай, а шкідливих звичок  уникай»
Мета: формувати в учнів уявлення про згубну дію на організм куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин; продовжувати формування в учнів уявлення про права дитини. Розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки і приймати рішення відповідно до ситуації. Виховувати в учнів здатність протидіяти пропозиціям щодо куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин.
Обладнання і матеріали:
- аркуші паперу;
- олівці, фломастери, маркери;
- стікери.

Хід тренінгу
Вступна частина
1. Привітання
         Хто здоровий, той сміється
         Все йому в житті дається
         Він здолає всі вершини
         Це ж чудово для людини
2. Нагадування правил
ü Посміхаємося
ü Навчаємося разом
ü Говоримо по черзі
ü Правило піднятої руки
ü Слухаємо і чуємо
ü Пунктуальність
ü Аналізуємо
-         «Найбільше мені подобається правило….»



Основна частина
1. Вправа «Модель здоров’я»
         Учні об’єднуються у групи. Кожна група виготовляє свою модель здоров’я і презентує їх. Після презентації вчитель пропонує учням обмінятися моделями і знищити їх, а потім знову повернути власникам. Вчитель пропонує відновити моделі.
Питання для обговорення:
-         Що ви відчували коли вашу модель знищували?
-         Чи легко було знищити моделі?
-         А чи так легко було їх відновити?
Так відбувається і з нашим здоров’ям. Навіть одна випалена сигарета завдає йому шкоди. А повернути назад уже не можливо.
2. Вправа «Коло знань»
     Кожна група одержує картку, яка містить інформацію про історію виникнення і розповсюдження тютюну, про наслідки вживання алкоголю, наркотиків, паління. Учні знайомляться з інформацією, передають її в інші групи.     
     Перегляд фільму про шкідливий вплив алкоголю, тютюну та наркотиків на організм людини.
3. Руханка «Будь уважним», або «Здоров’я, хвороба»

Заключна частина
1.     Зворотний зв'язок
«Я скажу Ні! наркотикам, алкоголю, курінню, бо…..»
2.     Прощання

Вправа «Побажання» або «Імпульс».





«Подорож на Острів скарбів капітана Букваря»


Мета: закріпити знання дітей про алфавіт, формувати вміння  декламувати вірші та інсценізувати їх, розвивати в дітях артистичність, пам'ять, увагу, збагачувати мислення та фантазію.


( сцена святково прикрашена у вигляді м морської бригантини, червоні вітрила, назва свята ,»На подорож на острів  скарбів капітана Букваря», внизу бригантини- море та     рибки ,морькі водорості, прикрашена сцена повітряними кульками , плакатами,на столах лежать кращі зошити учнів перших класів,оформлена виставка дитячих робіт, на окремому столі викладене потрфоліо класів  та портфоліо на кожного учня)


Звучать     урочисті  фанфари, на сцену виходять учні  парами:

  1.    Увага! Увага!
         У нас сьогодні свято Приходьте до нас в гості всі
         Сестрички, бабусі,дідусі, мами й тата!
 2.     Приходьте до нас ,гості шановні
         Дізнаєтесь які ми красномовні
         Послухаєте наше красиве читання
         Погляньте на зошити наші охайні.
 3    .І разом потиснемо другові руку
         Що нам допоміг подолати науку
         А що це за друг? Не будем казати
         Хто хоче побачить зможе впізнати.
 4      Тріпочуть листочки тополі
          Берізки ніжно шелестить
          Сьогодні свято у нашій шолі
          З Буквариком приходить прощальна мить
 5        Минають роки й покоління
          Маленький дорослим стає
          Та крила в життя журавлине
          Нам рідний Букварик дає!
 6        Букви старанно ми вивчали
          Знаєм всі від А до Я
          І сторіночку останню прочитали з Букваря.

(звучить пісня «Чому вчать у школі» )

Вчитель :  І живемо ми всі в   чудесній,   прекрасній   країні  під   назвою-Дитинство. Тільки тут  можна   сісти  на  казковий   корабель  і   відправитись у подорож.

(звучить пісня «Маленькая страна».танок учнів )

1  .Наш клас-як диво-корабель
     У нім до чарівних,розумних земель
     Ти вирушаєш, ще й не сам
     Є місце друзям і батькам.

2.Ось кораблик наш,дивись, він у знання ліхтарик
   І бригантину цю веде капітан Букварик
   Служать вірно Букварю боцмани могутні
   Тут їх в залі цілих два
   В залі вони разом з нами присутні.

 3.Просимо зайняти свої місця на палубі і вирушаємо в казкову,   захоплюючу подорож по бурхливому океану під назвою Алфавіт.

4.Ой,  як цікаво!   Ну ,що ж в дорогу, друзі!

(боцмани виходять на сцену)

Боцман 1:Сьогодні нашу бригантину веде сам знаменитий капітан Буквар!Просимо  його   зайняти своє місце на капітанському місточку!!!

( всі чекають, плескають в долоні,звучить пісня»Капітан «,але Букварик не виходить,діти починають кликати його, але й потім капітан не з'являється)

Боцман  2:      Де  ж це  наш  капітан???  (лякається).  Мабуть з ним трапилась якась біда?!!!
( чути  шум    моря, плескіт хвиль)

Боцман  1:       ( на сцену викочується пляшка з-під рому із  листом) .Ой,  дивись,  там лист. Може  ,  це   звістка   від   нашого капітана!

( виймають із   пляшки   листа,   розгортають його, викликають на сцену   учня    і він прочитує     послання    від    капітана    Букваря   )

                   «Дорогі першокласники Синельниківської міської гімназії!!!
Не можу бути у вас капітаном, бо разом з друзями- книжками   потрапив  в  полон  до  піратів та злої королівни Бурі.  Чекаю допомоги!!!
                                                                        Ваш капітан  Букварик .»
Боцман1:   Діти!  Що ж нам   тепер робити ,  треба визволяти нашого   капітана.Але    як?

( починається сильний вітер, грім, дощ, вилітає Королівна  Буря.)


Королівна Буря   :(сміється)   А-а-а!   Ну ,  що зіпсувала я  Вам   свято. Так вам і треба1 Хай   скрізь буде темрява. А ви вже й  самі      можете   плити   без   нього.

!. Ні, шановна Буре!Ми любимо нашого капітана  і чекаємо з нетерпінням в гості! Відпусти його, дуже тебе просимо!Правда ж малята!
(всі починають кричати»Відпусти!»)

Королівна Буря:  Що?  Так просто відпустити.От   якщо знайдете всі  літери, що   складають ім'я     вашого    капітана,   тоді   й     відпущу    його  на   волю!

1.    А де ?  Де ж  знайти ці літери?

Королівна Буря:   Відправляйтесь в плавання без капітана, а   бригантина  сама   приведе  вас  до  скарбів    капітана    Букваря  !!!

( знову сміється, летить від дітей, чути шум вітру,грім)

( чути звук моря ,чайки,  діти та боцмани  злякані)

1.Що   ж нам тепер робити?

2.  ( плаче)   Ми загубимося,   адже   ми   ще   зовсім   маленькі!!!

Боцман 2: Любі діти!Та   невже   ми підкоримося    злій    Бурі   ( кричать-«Ні!»)      Рушаємо в плавання?!!

Боцман 1:Вперед, маленькі мої друзі!
                Через незвідані моря і океани,
                 Мерщій букварик треба визволяти
                 Свої знання та вміння показати!

(звучить  пісня»А ну-ка песню нам пропой   веселий ветер»)

Боцман 2 :  ( вже на фоні пісні)
                             Хай вітер нам дме тільки в вітрила
                              Ніяка лінь нас щоб не підкорила
                              Піратам дамо ми конкретний бій
                              Скарби будуть наші, Букварик,  повір !

(чути шум моря ,чайки)

Боцман1:  А допоможе нам визволити капітана Букваря наша бригантина «Санта-Азбука».Ну що ж, вперед,  друзі,    гаяти час не можна!

Боцман 2  :   (дивиться в підзорну трубу)      -Земля!!!            Попереду  земля!!!
Боцман 1:        А на березі нас хтось зустрічає.      Та тільки не можу впізнати хто!

(звучить пісня «Буратіно», він разом з Мальвіною та пуделем Артемоном вибігають на сцену, танцюють)

Буратіно       (показує від носика пальчиками)
А    що не впізнали? Та це ж,друзі, я !
Тато Карло ,павучок от і вся моя сім''я
Всі говорять ніби я не дуже старанний
Ось і азбука моя,а я ж дерев'яний!

Мальвіна      Буратіно!А чи вимили ви руки перед тим, як брати книжку.     Її треба буде ще здати в бібліотеку школи.

Буратіно: Ну і набридла ти мені із своїм вихованням      Я прийшов корабель зустрічати, а ти мені завжаєш!
( гул корабля)

Боцман 2:    Добрий день, Буратіно!  Ми визволяємо свого капітана Букваря.   Нам потрібна скриня скарбів.    Ти її не бачив?
Буратіно:     Бачив!   У мого тата   Карло    за чарівними дверима я    її   знайшов.  Але вона не відчиняється.
(       спробували відкрити)

Боцман2:     Пам’ятаєте,королівна  Буря    говорила, що ми повинні виконати якісь завдання!

( блок завдань з острова Буратіно,в кінці учні відкривають скриню і дістають букву  -А-)
1.   Велике спасибі тобі, Буратіно!
      Ми завдання виконали на відмінно.
     Час нам знову в дорогу рушати.
     Іншу букву треба відшукати.
2.  А ти Буратіно, не лінись
     До нас в гімназію в перший клас запишись
     Тебе поведуть до життєвих зірок
      Не бійся зробити до навчання свій крок!

( прощаються з Буратіно, Мальвіною та пуделем,музика гучнішає,діти скандують «Бу-ра-ті-но»)
(  знову звучить шум моря, чайки,бригантина пливе далі)

Боцман 1  :   (дивиться в підзорну трубу,   другий    боцман   дивиться  на карту)
Щось нічого не видно на горизонті!

Боцман 2:  Але прислухайся, мені здається що хтось співає?

Боцман 1:  Може привиди морські  .Ой,мені вже страшно!

(звучить мелодія із мультфільму «Бременські музиканти»,всі вони вискакують на сцену,починають співати,граючи на гітарах)

Віслюк:   Діти не лякайтесь.Ми всім відомі музиканти із міста Бремена.  А що вас привело до нашого міста?
Боцман 2:  Ми визволяємо свого  капітана  Букваря .Він потрапив у полон до піратів.

Собака:      І вони тепер вимагають викуп у мільйон євро???

Боцман 2 :  Та ні ! Ми шукаємо скриню скарбів.   Ви її ніде не  зустрічали?
Кіт :     Ні. Хіба що в палаці у Короля.   Півнику,ану перевір!!!

(Півень забігає за сцену та виносить скриньку)

Півень :Ну вже і біг я-аж увесь змок
              В скрині серйозно заклинив замок
              Нам без малят його не відкрити
              Міцні знання букв замок зможуть розбити!

( блок завдань Бременських музикантів)

                        Учні визволяють букву «К»,вішають на бригантину.

Боцман  1  :Спасибі,    шановні музиканти!   Час    нам прощатися, а то наш капітан все ще в полоні.

(махають одне одному, знову шум моря ,чайки)

Боцмани виходять на палубу, подорож продовжується.

Боцман 2  (позіхає) :  Ой,   дивись,  дивись,   зайці!!!
Боцман   1:  (вдивляється)   А що   ,хіба   зайці   бувають   морськими?
(боцмани лякаються,вибігають зайці,звучить пісня «А нам все равно…»,танцюють)

Боцман 2:    Добрий день,дорогі зайчики!  Ви тут в  густій травичці  скриньку таку  не знаходили. Чарівну.

( зайці біжать за сцену, виносять скриньку)

Заєць1:  Ось вона!!! Та тільки вона не відчиняється.Ми її і гризли  ,і моркв' яним соком    поливали.
Заєць2:Навіть в листя капусти загортали, та нічого не допомагає!

Боцман  1:  Не хвилюйтесь,дорогі зайчики!  Щоб її відкрити треба виконати завдання!

( блок завдань  зайчиків-побігайчиків, учні визволяють із скриньки букву «В»)

Боцман 1:   Дякуємо вам  і до побачення,   обіцяємо, що пишлемо вам в подарунок цілу тонну моркви!

(махають одне одному на прощання руками, діти вішають визволену букву на бригантину)

                           (Чується шум моря ,чайки,весела морська мелодія)

Боцман2  :     (вдихає глибоко повітря)
Ти відчуваєш пахне полинами.
І жайворонок в’ється в небі над широкими ланами.
Соняшник схилився ,мов дідусь, до тина.
Та цеж наша рідна ,люба Україна!!!

(граючи на сопілці, випливає Івасик-Телесик на човнику, в руці-весельце, тихо співає )
Боцман 1 :       Дітки, хто ж це такий?

(діти відразу впізнають і говорять:»Івасик-Телесик»)

Боцман1:   Шановний Івасику-Телесику!  Наш капітан  Буквар попав в біду,  треба його визволяти.   Чи не попадалася до тебе в сіті   сринька   скарбів?
Івасик-Телесик   :   Попадалася!   Та лежить вона на самому дні.   Треба всю рибку виловити, а потім вже і скриньку дістанемо!
(Блок завдань Івасика_Телесика,визволяють букву»У»)

(Івасик-Телесик пливе далі, а на сцену вибігають діти в українських костюмах)

Боцман 2 :  Дітки  ,а   ви   хто  ж  такі  будете  ?
Діти : (всі разом)   :Ми  -   ансамбль танцю імені   букви    «Р».
Боцман  2  :  Так ви  ж нам як раз і потрібні!   Чи не могли б ви нам подарувати букву «Р».   Наш капітан Буквар попав в полон до злої королівни Бурі!
Дівчинка   :   Звичайно,   подаруємо,але спершу ви наш танок подивитесь!

(члени ансамблю виконують «Гопак)

Хлопчик :
:Ось вам наша буква»Р»
Знають учні всі тепер
Що без неї як без хмар
Не складеш слова  -Буквар!!!

(дарують букву, вона вже на бригантині)

                                                           Шум моря , чайки.

Боцман  1  :   Ой, нам    всього   лише одна буква   залишилася!   Значить   дуже скоро наш капітан    буде   разом  з  нами!

Боцман  2    :     ( починає махати собі, наче   стало   спекотно  )
А тобі не здається,  що стало дуже спекотно?   Ну, просто як на острові Чунга-Чанга!

(звучить мелодія «Чунга-Чанга»,  вибігають  аборигени, танцюють веселий запальний  танок)

Боцман 1 :    Добрий день Вам,  жителі  острова Чунга-Чанга!!!   (вітаються)

А т ут   у  вас  серед   серед пальм та бананів  не зустрічалася     скринька       скарбів?

Чунга-Чанга:    А у нас тут кожен банан –це скринька скарбів,знаєте скільки там вітамінів!
(блок завдань для Чунга-Чанги,    визволяють букву «Б»)

Боцман  2:             Ура!!!    Ми   визволили    останню  нашу   букву  !

( на сцені знову з'являється Королівна Буря)

Королівна Буря( сміється): Але ви ніколи не складете це слово правильно без букваря! 

Боцман  2:  Чому не складемо?   Діти, ми зможемо це зробити ?
( відповідають-:»Зможемо!»)

Боцман 1:      Букви   зараз   оживуть і   складуть    слово     Буквар!
(вибігають букви та шикуються в ряд для утворення слова Буквар)

Боцман 2:   Ось і зруйнували ми чорні хмари королівни Бурі   і визволили з полону нашого капітана .  Він ось-ось буде з нами. Бажаємо всім вам:
Б- бадьорості вічної 
У-успіху великого
К-кохання доброго
В-віри чистої
А-активності творчої
Р-радості всесильної.

( звучить» Вальс квітів», букви починають вальс, під час мелодії  нарешті з'являється капітан Буквар, танцює разом з буквами танок)

 Буквар:   Спасибі  ,   хлопчики       та      дівчатка,    що визволили  з  полону  королівни   Бурі,    що  на свято своє мене запросили:
В Країну Знань вам шлях відкрити
Я  щиро всім допомагав,
Як з літер слово утворити
Вас,первачків навчав
Рік швидко пролетів,ви підросли і помужніли
Тепер вже знаєте багато
Та гарно вмієте читати!

  -А прийшов я не сам, а  зі своїми друзями-книжками.

(звучить      мелодія        класична)

Читанка:Я –Читанка нечитана,
               Навчатиму ваш клас.
               Гарну казку розкажу.
               Світ широкий покажу.
               Буду вести Вас щодня
               Сходинками до знання!
Рідна мова:..Я не з  лісу, і не з поля.
                     Нелегка у мене доля.
                     Через радість та біду.
                      Я з віків до вас іду.
                      Я дитину колисала.
                      Батьківщину  захищала.
                      Всі народи мову мають.
                      Всі пісні свої співають.
                      Бо хто мову має рідну,   той багатий а не бідний!

Математика:     1,      2,      3  ,    4,     5,
                     Вміють    діти    рахувать.
                     Вже    розв’язують  задачі.
                     На   знаходження    різниці і остачі.
                     Вміють без  зайвих  причин  на останок
                     Швидко  знайти невідомий  доданок.
                     У    мене    цікавого   дуже   багато
                     А розум з дитинства  розвивати варто!

( Книжки,   Букварик     роблять коло пошани та  сідають на  почесні місця )

Боцман  1:    Дивіться скільки гостей у нас сьогодні ,а більшість з  них - наші батьки.  Це завдяки  їх  любові та  наполегливості ми все ж таки допливли  до   капітана   Букварика!

( звучить класична мелодія)

Учень1: Слова подяки мають прозвучати
               Шановним нашим мамам й татам
               За любов, за добро,підтримку,душу їх багату
               Ми вдячні щиро , любі Вам!!!
(вклоняється низько батькам)

Учень 2 : Ви- ясне сонечко,чисте,єдине
                 Серденько наше до вас завжди
                 Посмішок вам і щасливої долі
                 Поваги, здоров'я, терпіння доволі!
( під звуки класичної мелодії діти вручають батькам символічні «сонечка» із словами подяки)

                                                            Виступ    батьків .

Боцман  1: Слово має  директор школи.

( звучить тріумфальна мелодія, учні  нагороджуються почесними  дипломами про закінчення вивчення Букварика)

Учні виконують пісню  «Перший  клас»

(всі учасники свята виходять на сцену, звучить мелодія пісні «Детство»)
 Боцман 1 : Ну що ж закінчується наше свято
Все  цікаве за цей рік хочеться згадати!

Боцман 2 :Того хто свято це готував
Співапісні, танцював, на інструменті вправно грав!

1.Нашу першу лінійку і перший дзвінок
І перший маленький крок до зірок!

2.Розбиті  коліна  ,веселі рухливі перерви
І вчителів наших зіпсовані  нерви.

3.Забуті портфелі, жакети і ранці.
Як не хотілось вставати нам вранці!

4.Як  букварика  гортали
І дуже-дуже повільно читали.

5.Як писали з помилками в зошиті диктанти
І училися сідать тихенько за парти!

6.Це все позаду і ми вже дорослі
Спасибі що завітали до нас в гості!

Боцман 1 : Пливи, пливи кораблик по океану Знань
Боцман 2 : Багато цікавинок з глибин його дістань.

7.Подаруй  нам  мрії  й радість  пізнання.
Подаруй глибокі і міцні  знання!

8.Ти  букварикове  свято
   Довго     пам’ятай
   Вчися    старанно  у  школі
   Сили      набирай.
   З  книги    дивної   цієї  цілий  світ  пізнай!


Ігри до свята «Прощання з Букварем»

А – Буратіно
1) Гра «Нумо, прочитай!»
Анаграми
Кайма        Макар        алаку
(майка)      (марка)      (акула)
Завдання: Перестав склади так, щоб утворилося нове слово.

2) Ребуси з буквою А
(«Прочитай слово»)

К – Бременські музиканти
1. «Казки»
Буква К казки складає,
А тому у вас питає:
- Розкажіть в яких казках
Є герой з буквою К?
(колобок, Котигорошко, Кіт у чоботях, Котик і Півник)
2. «Метаграми»
         З К дає нам молоко густе
         З Л над річкою росте
                            (коза - лоза)

         З П на лобі виступає,
         З К він мишу враз піймає
                            (піт – кіт)

         З Ла є можливість політати,
         А із Га – в твердім стані рідина
                            (крила – крига)

         У нім – три літери, та ба –
         Іде на ньому молотьба.
         А прочитай з кінця – і вмить
         Почне тобі мишей ловить.
                            (тік – кіт)
3. «Букви втекли»

_олобо_     Марій_а     _ур_а                   _орабель
(колобок)   (Марійка)  (курка)       (корабель)




В – Зайці
         Червоненька і смачненька
         Дуже з вигляду гарненька,
         І боки у неї пишні,
         Літом смачно їсти … (вишні)

         Його товариш – П'ятачок,
         До прогулянки він ласий,
         Є на мед чутливий нюх,
         Зветься плюшевий балясник,
         Цей ведмедик … (Вінні - Пух)

         Ходить хмуро між дубами,
         Хижо клацає зубами.
         Весь, як є, - жорстока лють,
         Очі так її і ллють,
         Зачаївся ось, примовк,
         Грізний звір цей, звісно … (вовк)

         Пара довгих вушок,
         Сіренький кожушок.
         Скорий побігайчик,
         Як він зветься … (зайчик)

У – Івасик – Телесик
1. Гра «Рибалки»
На рибках написані приклади на додавання і віднімання. За допомогою вудочки з магнітиком на кінці спіймати рибку і розв'язати приклад.

2. «Нове слово»
         Цю гру почув я в дитсадку,
         Вона і вам всім стане люба:
         Кажу БАКУ-БАКУ-БАКУ,
         А чую КУБА-КУБА-КУБА.

Ніч опустилась на Карпати.
У горах вітер спочива.
Погасла ВАТРА-ВАТРА-ВАТРА,
І спить ТРАВА-ТРАВА-ТРАВА.

Коли пиляли ясеня два цапи,
Пораду добру білочка дала:
Не підставляйте ЛАПИ-ЛАПИ-ЛАПИ,
Бо відпиля ППЛА-ПИЛА-ПИЛА

         Над містом ніч схилилась, наче мати,
         І непомітно в темряві колише
         Зелені ШАТИ-ШАТИ-ШАТИ,
         Де спочиває ТИША-ТИША-ТИША.



Р - українці        
Склади та прочитай прислів'я.
 


Хліб –                       козацька їда.

Хліб, сіль і вода –     усьому голова.

Б Чунга-Чанга
1. «Склади віршик»
         2. Бо згубила в лісі брата.
         1. Білка бігала багато,
         3. Брат на дереві сидів
         5. Поки знайде білка брата,
         4. І смачні горішки їв.
         6. Будемо всі букви знати.

2. «Ребуси»
БА
 Н      (банан)

3. «Букви жартують»

Лисичка знає назубок
Смачненьку казку «Колосок»
                   (Колобок)

Жучка будку не доїла,
Сита вже, більш не схотіла …
                   (булку)

На острові був ураган,
З пальми упав спілий баран.
                   (банан)
(на паперових бананах написані літери, які потрібно вставити, щоб вийшло правильне слово)



Виховний захід «Подорож на Острів скарбів капітана Букваря»

Мета: закріпити знання дітей про алфавіт, формувати вміння  декламувати вірші та інсценізувати їх, розвивати в дітях артистичність, пам'ять, увагу, збагачувати мислення та фантазію.
 ( сцена святково прикрашена у вигляді м морської бригантини, червоні вітрила, назва свята , "Подорож на острів  скарбів капітана Букваря", внизу бригантини- море та     рибки ,морькі водорості, прикрашена сцена повітряними кульками , плакатами,на столах лежать кращі зошити учнів перших класів,оформлена виставка дитячих робіт, на окремому столі викладене потрфоліо класів  та портфоліо на кожного учня)


Звучать     урочисті  фанфари, на сцену виходять учні  парами:

  1.    Увага! Увага!
         У нас сьогодні свято Приходьте до нас в гості всі
         Сестрички, бабусі,дідусі, мами й тата!
 2.     Приходьте до нас ,гості шановні
         Дізнаєтесь які ми красномовні
         Послухаєте наше красиве читання
         Погляньте на зошити наші охайні.
 3    .І разом потиснемо другові руку
         Що нам допоміг подолати науку
         А що це за друг? Не будем казати
         Хто хоче побачить зможе впізнати.
 4      Тріпочуть листочки тополі
          Берізки ніжно шелестить
          Сьогодні свято у нашій шолі
          З Буквариком приходить прощальна мить
 5        Минають роки й покоління
          Маленький дорослим стає
          Та крила в життя журавлине
          Нам рідний Букварик дає!
 6        Букви старанно ми вивчали
          Знаєм всі від А до Я
          І сторіночку останню прочитали з Букваря.

(звучить пісня «Чому вчать у школі» )

Вчитель :  І живемо ми всі в   чудесній,   прекрасній   країні  під   назвою-Дитинство. Тільки тут  можна   сісти  на  казковий   корабель  і   відправитись у подорож.

(звучить пісня «Маленькая страна».танок учнів )

1  .Наш клас-як диво-корабель
     У нім до чарівних,розумних земель
     Ти вирушаєш, ще й не сам
     Є місце друзям і батькам.

2.Ось кораблик наш,дивись, він у знання ліхтарик
   І бригантину цю веде капітан Букварик
   Служать вірно Букварю боцмани могутні
   Тут їх в залі цілих два
   В залі вони разом з нами присутні.

 3.Просимо зайняти свої місця на палубі і вирушаємо в казкову,   захоплюючу подорож по бурхливому океану під назвою Алфавіт.

4.Ой,  як цікаво!   Ну ,що ж в дорогу, друзі!

(боцмани виходять на сцену)

Боцман 1:Сьогодні нашу бригантину веде сам знаменитий капітан Буквар!Просимо  його   зайняти своє місце на капітанському місточку!!!

( всі чекають, плескають в долоні,звучить пісня»Капітан «,але Букварик не виходить,діти починають кликати його, але й потім капітан не з'являється)

Боцман  2:      Де  ж це  наш  капітан???  (лякається).  Мабуть з ним трапилась якась біда?!!!
( чути  шум    моря, плескіт хвиль)

Боцман  1:       ( на сцену викочується пляшка з-під рому із  листом) .Ой,  дивись,  там лист. Може  ,  це   звістка   від   нашого капітана!

( виймають із   пляшки   листа,   розгортають його, викликають на сцену   учня    і він прочитує     послання    від    капітана    Букваря   )

                   «Дорогі першокласники Синельниківської міської гімназії!!!
Не можу бути у вас капітаном, бо разом з друзями- книжками   потрапив  в  полон  до  піратів та злої королівни Бурі.  Чекаю допомоги!!!
                                                                        Ваш капітан  Букварик .»
Боцман1:   Діти!  Що ж нам   тепер робити ,  треба визволяти нашого   капітана.Але    як?

( починається сильний вітер, грім, дощ, вилітає Королівна  Буря.)


Королівна Буря   :(сміється)   А-а-а!   Ну ,  що зіпсувала я  Вам   свято. Так вам і треба1 Хай   скрізь буде темрява. А ви вже й  самі      можете   плити   без   нього.

!. Ні, шановна Буре!Ми любимо нашого капітана  і чекаємо з нетерпінням в гості! Відпусти його, дуже тебе просимо!Правда ж малята!
(всі починають кричати»Відпусти!»)

Королівна Буря:  Що?  Так просто відпустити.От   якщо знайдете всі  літери, що   складають ім'я     вашого    капітана,   тоді   й     відпущу    його  на   волю!

1.    А де ?  Де ж  знайти ці літери?

Королівна Буря:   Відправляйтесь в плавання без капітана, а   бригантина  сама   приведе  вас  до  скарбів    капітана    Букваря  !!!

( знову сміється, летить від дітей, чути шум вітру,грім)

( чути звук моря ,чайки,  діти та боцмани  злякані)

1.Що   ж нам тепер робити?

2.  ( плаче)   Ми загубимося,   адже   ми   ще   зовсім   маленькі!!!

Боцман 2: Любі діти!Та   невже   ми підкоримося    злій    Бурі   ( кричать-«Ні!»)      Рушаємо в плавання?!!

Боцман 1:Вперед, маленькі мої друзі!
                Через незвідані моря і океани,
                 Мерщій букварик треба визволяти
                 Свої знання та вміння показати!

(звучить  пісня»А ну-ка песню нам пропой   веселий ветер»)

Боцман 2 :  ( вже на фоні пісні)
                             Хай вітер нам дме тільки в вітрила
                              Ніяка лінь нас щоб не підкорила
                              Піратам дамо ми конкретний бій
                              Скарби будуть наші, Букварик,  повір !

(чути шум моря ,чайки)

Боцман1:  А допоможе нам визволити капітана Букваря наша бригантина «Санта-Азбука».Ну що ж, вперед,  друзі,    гаяти час не можна!

Боцман 2  :   (дивиться в підзорну трубу)      -Земля!!!            Попереду  земля!!!
Боцман 1:        А на березі нас хтось зустрічає.      Та тільки не можу впізнати хто!

(звучить пісня «Буратіно», він разом з Мальвіною та пуделем Артемоном вибігають на сцену, танцюють)

Буратіно       (показує від носика пальчиками)
А    що не впізнали? Та це ж,друзі, я !
Тато Карло ,павучок от і вся моя сім''я
Всі говорять ніби я не дуже старанний
Ось і азбука моя,а я ж дерев'яний!

Мальвіна      Буратіно!А чи вимили ви руки перед тим, як брати книжку.     Її треба буде ще                    здати в бібліотеку гімназії.

Буратіно: Ну і набридла ти мені із своїм вихованням      Я прийшов корабель зустрічати, а ти мені завжаєш!
( гул корабля)

Боцман 2:    Добрий день, Буратіно!  Ми визволяємо свого капітана Букваря.   Нам потрібна скриня скарбів.    Ти її не бачив?
Буратіно:     Бачив!   У мого тата   Карло    за чарівними дверима я    її   знайшов.  Але вона не відчиняється.
(       спробували відкрити)

Боцман2:     Пам’ятаєте,королівна  Буря    говорила, що ми повинні виконати якісь завдання!

( блок завдань з острова Буратіно,в кінці учні відкривають скриню і дістають букву  -А-)
1.   Велике спасибі тобі, Буратіно!
      Ми завдання виконали на відмінно.
     Час нам знову в дорогу рушати.
     Іншу букву треба відшукати.
2.  А ти Буратіно, не лінись
     До нас в гімназію в перший клас запишись
     Тебе поведуть до життєвих зірок
      Не бійся зробити до навчання свій крок!

( прощаються з Буратіно, Мальвіною та пуделем,музика гучнішає,діти скандують «Бу-ра-ті-но»)
(  знову звучить шум моря, чайки,бригантина пливе далі)

Боцман 1  :   (дивиться в підзорну трубу,   другий    боцман   дивиться  на карту)
Щось нічого не видно на горизонті!

Боцман 2:  Але прислухайся, мені здається що хтось співає?

Боцман 1:  Може привиди морські  .Ой,мені вже страшно!

(звучить мелодія із мультфільму «Бременські музиканти»,всі вони вискакують на сцену,починають співати,граючи на гітарах)

Віслюк:   Діти не лякайтесь.Ми всім відомі музиканти із міста Бремена.  А що вас привело до нашого міста?
Боцман 2:  Ми визволяємо свого  капітана  Букваря .Він потрапив у полон до піратів.

Собака:      І вони тепер вимагають викуп у мільйон євро???

Боцман 2 :  Та ні ! Ми шукаємо скриню скарбів.   Ви її ніде не  зустрічали?
Кіт :     Ні. Хіба що в палаці у Короля.   Півнику,ану перевір!!!

(Півень забігає за сцену та виносить скриньку)

Півень :Ну вже і біг я-аж увесь змок
              В скрині серйозно заклинив замок
              Нам без малят його не відкрити
              Міцні знання букв замок зможуть розбити!

( блок завдань Бременських музикантів)

                        Учні визволяють букву «К»,вішають на бригантину.

Боцман  1  :Спасибі,    шановні музиканти!   Час    нам прощатися, а то наш капітан все ще в полоні.

(махають одне одному, знову шум моря ,чайки)

Боцмани виходять на палубу, подорож продовжується.

Боцман 2  (позіхає) :  Ой,   дивись,  дивись,   зайці!!!
Боцман   1:  (вдивляється)   А що   ,хіба   зайці   бувають   морськими?
(боцмани лякаються,вибігають зайці,звучить пісня «А нам все равно…»,танцюють)

Боцман 2:    Добрий день,дорогі зайчики!  Ви тут в  густій травичці  скриньку таку  не знаходили. Чарівну.

( зайці біжать за сцену, виносять скриньку)

Заєць1:  Ось вона!!! Та тільки вона не відчиняється.Ми її і гризли  ,і моркв' яним соком    поливали.
Заєць2:Навіть в листя капусти загортали, та нічого не допомагає!

Боцман  1:  Не хвилюйтесь,дорогі зайчики!  Щоб її відкрити треба виконати завдання!

( блок завдань  зайчиків-побігайчиків, учні визволяють із скриньки букву «В»)

Боцман 1:   Дякуємо вам  і до побачення,   обіцяємо, що пишлемо вам в подарунок цілу тонну моркви!

(махають одне одному на прощання руками, діти вішають визволену букву на бригантину)

                           (Чується шум моря ,чайки,весела морська мелодія)

Боцман2  :     (вдихає глибоко повітря)
Ти відчуваєш пахне полинами.
І жайворонок в’ється в небі над широкими ланами.
Соняшник схилився ,мов дідусь, до тина.
Та цеж наша рідна ,люба Україна!!!

(граючи на сопілці, випливає Івасик-Телесик на човнику, в руці-весельце, тихо співає )
Боцман 1 :       Дітки, хто ж це такий?

(діти відразу впізнають і говорять:»Івасик-Телесик»)

Боцман1:   Шановний Івасику-Телесику!  Наш капітан  Буквар попав в біду,  треба його визволяти.   Чи не попадалася до тебе в сіті   сринька   скарбів?
Івасик-Телесик   :   Попадалася!   Та лежить вона на самому дні.   Треба всю рибку виловити, а потім вже і скриньку дістанемо!
(Блок завдань Івасика_Телесика,визволяють букву»У»)

(Івасик-Телесик пливе далі, а на сцену вибігають діти в українських костюмах)

Боцман 2 :  Дітки  ,а   ви   хто  ж  такі  будете  ?
Діти : (всі разом)   :Ми  -   ансамбль танцю імені   букви    «Р».
Боцман  2  :  Так ви  ж нам як раз і потрібні!   Чи не могли б ви нам подарувати букву «Р».   Наш капітан Буквар попав в полон до злої королівни Бурі!
Дівчинка   :   Звичайно,   подаруємо,але спершу ви наш танок подивитесь!

(члени ансамблю виконують «Гопак)

Хлопчик :
:Ось вам наша буква»Р»
Знають учні всі тепер
Що без неї як без хмар
Не складеш слова  -Буквар!!!

(дарують букву, вона вже на бригантині)

                                                           Шум моря , чайки.

Боцман  1  :   Ой, нам    всього   лише одна буква   залишилася!   Значить   дуже скоро наш капітан    буде   разом  з  нами!

Боцман  2    :     ( починає махати собі, наче   стало   спекотно  )
А тобі не здається,  що стало дуже спекотно?   Ну, просто як на острові Чунга-Чанга!

(звучить мелодія «Чунга-Чанга»,  вибігають  аборигени, танцюють веселий запальний  танок)

Боцман 1 :    Добрий день Вам,  жителі  острова Чунга-Чанга!!!   (вітаються)

А т ут   у  вас  серед   серед пальм та бананів  не зустрічалася     скринька       скарбів?

Чунга-Чанга:    А у нас тут кожен банан –це скринька скарбів,знаєте скільки там вітамінів!
(блок завдань для Чунга-Чанги,    визволяють букву «Б»)

Боцман  2:             Ура!!!    Ми   визволили    останню  нашу   букву  !

( на сцені знову з'являється Королівна Буря)

Королівна Буря( сміється): Але ви ніколи не складете це слово правильно без букваря! 

Боцман  2:  Чому не складемо?   Діти, ми зможемо це зробити ?
( відповідають-:»Зможемо!»)

Боцман 1:      Букви   зараз   оживуть і   складуть    слово     Буквар!
(вибігають букви та шикуються в ряд для утворення слова Буквар)

Боцман 2:   Ось і зруйнували ми чорні хмари королівни Бурі   і визволили з полону нашого капітана .  Він ось-ось буде з нами. Бажаємо всім вам:
Б- бадьорості вічної 
У-успіху великого
К-кохання доброго
В-віри чистої
А-активності творчої
Р-радості всесильної.

( звучить» Вальс квітів», букви починають вальс, під час мелодії  нарешті з'являється капітан Буквар, танцює разом з буквами танок)

 Буквар:   Спасибі  ,   хлопчики       та      дівчатка,    що визволили  з  полону  королівни   Бурі,    що  на свято своє мене запросили:
В Країну Знань вам шлях відкрити
Я  щиро всім допомагав,
Як з літер слово утворити
Вас,первачків навчав
Рік швидко пролетів,ви підросли і помужніли
Тепер вже знаєте багато
Та гарно вмієте читати!

  -А прийшов я не сам, а  зі своїми друзями-книжками.

(звучить      мелодія        класична)

Читанка:Я –Читанка нечитана,
               Навчатиму ваш клас.
               Гарну казку розкажу.
               Світ широкий покажу.
               Буду вести Вас щодня
               Сходинками до знання!
Рідна мова:..Я не з  лісу, і не з поля.
                     Нелегка у мене доля.
                     Через радість та біду.
                      Я з віків до вас іду.
                      Я дитину колисала.
                      Батьківщину  захищала.
                      Всі народи мову мають.
                      Всі пісні свої співають.
                      Бо хто мову має рідну,   той багатий а не бідний!

Математика:     1,      2,      3  ,    4,     5,
                     Вміють    діти    рахувать.
                     Вже    розв’язують  задачі.
                     На   знаходження    різниці і остачі.
                     Вміють без  зайвих  причин  на останок
                     Швидко  знайти невідомий  доданок.
                     У    мене    цікавого   дуже   багато
                     А розум з дитинства  розвивати варто!

( Книжки,   Букварик     роблять коло пошани та  сідають на  почесні місця )

Боцман  1:    Дивіться скільки гостей у нас сьогодні ,а більшість з  них - наші батьки.  Це завдяки  їх  любові та  наполегливості ми все ж таки допливли  до   капітана   Букварика!

( звучить класична мелодія)

Учень1: Слова подяки мають прозвучати
               Шановним нашим мамам й татам
               За любов, за добро,підтримку,душу їх багату
               Ми вдячні щиро , любі Вам!!!
(вклоняється низько батькам)

Учень 2 : Ви- ясне сонечко,чисте,єдине
                 Серденько наше до вас завжди
                 Посмішок вам і щасливої долі
                 Поваги, здоров'я, терпіння доволі!
( під звуки класичної мелодії діти вручають батькам символічні «сонечка» із словами подяки)

                                                            Виступ    батьків .

Боцман  1: Слово має  директор гімназії Меншиковій Л.М.

( звучить тріумфальна мелодія, учні  нагороджуються почесними  дипломами про закінчення вивчення Букварика)

Учні виконують пісню  «Перший  клас»

(всі учасники свята виходять на сцену, звучить мелодія пісні «Детство»)
 Боцман 1 : Ну що ж закінчується наше свято
Все  цікаве за цей рік хочеться згадати!

Боцман 2 :Того хто свято це готував
Співапісні, танцював, на інструменті вправно грав!

1.Нашу першу лінійку і перший дзвінок
І перший маленький крок до зірок!

2.Розбиті  коліна  ,веселі рухливі перерви
І вчителів наших зіпсовані  нерви.

3.Забуті портфелі, жакети і ранці.
Як не хотілось вставати нам вранці!

4.Як  букварика  гортали
І дуже-дуже повільно читали.

5.Як писали з помилками в зошиті диктанти
І училися сідать тихенько за парти!

6.Це все позаду і ми вже дорослі
Спасибі що завітали до нас в гості!

Боцман 1 : Пливи, пливи кораблик по океану Знань
Боцман 2 : Багато цікавинок з глибин його дістань.

7.Подаруй  нам  мрії  й радість  пізнання.
Подаруй глибокі і міцні  знання!

8.Ти  букварикове  свято
   Довго     пам’ятай
   Вчися    старанно  у  школі
   Сили      набирай.
   З  книги    дивної   цієї  цілий  світ  пізнай!


Ігри до свята «Прощання з Букварем»

А – Буратіно
1) Гра «Нумо, прочитай!»
Анаграми
Кайма        Макар        алаку
(майка)      (марка)      (акула)
Завдання: Перестав склади так, щоб утворилося нове слово.

2) Ребуси з буквою А
(«Прочитай слово»)

К – Бременські музиканти
1. «Казки»
Буква К казки складає,
А тому у вас питає:
- Розкажіть в яких казках
Є герой з буквою К?
(колобок, Котигорошко, Кіт у чоботях, Котик і Півник)
2. «Метаграми»
         З К дає нам молоко густе
         З Л над річкою росте
                            (коза - лоза)

         З П на лобі виступає,
         З К він мишу враз піймає
                            (піт – кіт)

         З Ла є можливість політати,
         А із Га – в твердім стані рідина
                            (крила – крига)

         У нім – три літери, та ба –
         Іде на ньому молотьба.
         А прочитай з кінця – і вмить
         Почне тобі мишей ловить.
                            (тік – кіт)
3. «Букви втекли»

_олобо_     Марій_а     _ур_а                   _орабель
(колобок)   (Марійка)  (курка)       (корабель)




В – Зайці
         Червоненька і смачненька
         Дуже з вигляду гарненька,
         І боки у неї пишні,
         Літом смачно їсти … (вишні)

         Його товариш – П'ятачок,
         До прогулянки він ласий,
         Є на мед чутливий нюх,
         Зветься плюшевий балясник,
         Цей ведмедик … (Вінні - Пух)

         Ходить хмуро між дубами,
         Хижо клацає зубами.
         Весь, як є, - жорстока лють,
         Очі так її і ллють,
         Зачаївся ось, примовк,
         Грізний звір цей, звісно … (вовк)

         Пара довгих вушок,
         Сіренький кожушок.
         Скорий побігайчик,
         Як він зветься … (зайчик)

У – Івасик – Телесик
1. Гра «Рибалки»
На рибках написані приклади на додавання і віднімання. За допомогою вудочки з магнітиком на кінці спіймати рибку і розв'язати приклад.

2. «Нове слово»
         Цю гру почув я в дитсадку,
         Вона і вам всім стане люба:
         Кажу БАКУ-БАКУ-БАКУ,
         А чую КУБА-КУБА-КУБА.

Ніч опустилась на Карпати.
У горах вітер спочива.
Погасла ВАТРА-ВАТРА-ВАТРА,
І спить ТРАВА-ТРАВА-ТРАВА.

Коли пиляли ясеня два цапи,
Пораду добру білочка дала:
Не підставляйте ЛАПИ-ЛАПИ-ЛАПИ,
Бо відпиля ППЛА-ПИЛА-ПИЛА

         Над містом ніч схилилась, наче мати,
         І непомітно в темряві колише
         Зелені ШАТИ-ШАТИ-ШАТИ,
         Де спочиває ТИША-ТИША-ТИША.



Р - українці        
Склади та прочитай прислів'я.
 

Хліб –                       козацька їда.

Хліб, сіль і вода –     усьому голова.

Б Чунга-Чанга
1. «Склади віршик»
         2. Бо згубила в лісі брата.
         1. Білка бігала багато,
         3. Брат на дереві сидів
         5. Поки знайде білка брата,
         4. І смачні горішки їв.
         6. Будемо всі букви знати.

2. «Ребуси»
БА
 Н      (банан)

3. «Букви жартують»

Лисичка знає назубок
Смачненьку казку «Колосок»
                   (Колобок)

Жучка будку не доїла,
Сита вже, більш не схотіла …
                   (булку)

На острові був ураган,
З пальми упав спілий баран.
                   (банан)
(на паперових бананах написані літери, які потрібно вставити, щоб вийшло правильне слово)

Комментариев нет:

Отправить комментарий